21 Ocak 2015 Çarşamba

ARKA'TAŞ


Arka/taş…

Yaş bilmem kaç olmuş…  Evlilik, evlat sahibi olmuşsun… Kardeşin var… Ama bir şey eksik… Sevdiğin arkadaşların var… Güzelim yürekdaşların var ama bir şey eksik…  Şöyle sırtını her şeye rağmen dayayabileceğin… Su aldı, sel sattı demeyeceğin bir “arka/taş… Ahretlik… 

Ne yalan söyleyeyim çok özenirdim… Kız kardeşli kadınlara… Çoğu sahip olduklarının kıymetini bilmezler. Kazağını çalabileceğin bir abla, kıyafetlerini yürüten bir kız kardeş kadar kim keyif verir ki insana… Enginim canım kardeşim alınmasın gücenmesin onu aramızdaki azıcık yaş farkına rağmen hep “oğlum” gibi görmüşümdür. Poyraz kalk anne yemek yap dese üşenebilirim ama Engin derse yapılması elzemdir ... Erkek kardeş yürek çarpıntısıdır. Arabayı hızlı mı sürdü, sokakta başına bir şey mi gelir… Aynı erkek evlat gibi…

Ama kız kardeş…

Bir tek yerimiz benzemiyor… O kıvırcık, ben düz saçlıyım… O uzun, ben kısayım… O zayıf, ben tombulum… O kibar, ben kabayım… O narin, ben öküzcanım… O iyi niyetli, olumlu, naif… Ben öküzcanım...

O aman kırar mıyım diye içini kemirir, ben kırar geçerim… O hemencik kanar, güvenir… Ben cadının allahıyım kılı kırk yarar adama fenalık geçirtirim…

Arada bir laf eder içime oturtur, sonra ettiği lafa pişman ederim eli kolu çiçeklerle gelir :)

Tanıştığımızda evli barklı kadınlardık… Sonra beni bir daha alan olmadı… Ama onun kendi içinde makul denemeleri oldu :) Sonunda anladı ki “tek yol Emine”…

5 yıllık sözleşmemiz var… Ona beş yıl evlilik yasak… Ancak bu arada ben evlenirsem onun da şansı olur :) Yani bu iş yaş… Sayemde bir daha evlenmesi mümkünsüz görünüyor… Çünkü o benim ahretliğim artık…

Onu dönüp dolaştırıp yaşam içinde tekrar tekrar karşıma çıkarıp bana getiren tüm sebepleri sevgiyle kucaklıyorum… 

Bu yazı da İdil’i ve Alev’i yazmazsam biliyorum onlar alınır ama kardeş başka bir şey, anne başka bir şey…
 ARKA / TAŞ başka bir şey… Onlara ait olan kısım bana ait değil, bana ait olan da onlara ait değil…

Benim inatçı, gizliden huysuz, fark ettirmeden uyuz arkadaşım…
Canımın içi… Kımırcığım, benim ruhu güzel kardeşim, elim ayağım, can dostum…
Sırdaşım, dert ortağım, tavla rakibim, kibarım… Düşüncelim, kıymetlim…
İyi ki varsın, iyi ki doğdun…

Arkadaştan öte kardeşimsin… Daha çok işimiz var… Bu çocuklar evlenecek… Torun bakacaz… Ben yaşlanıp daha da kâbus olucam… Muhtemelen şu çarşıda muşmula muşmula yürürken yandan geçenleri görüp yine krize gireceğiz… Ben karşıdan gelen esmer iri yarı dövmeli “çocuğa” bakıp "ah ulan Arzu" diyeceğim :) Sende “Hemşire bi dur yau “ diceksin :))

Yani demem o ki SENİ ÇOK SEVİYORUM KARDEŞİM… İyi ki varsın… Yaşamımdasın… Neşesin, güzelliksin… Çok değerlisin… Mutlu yılların olsun Arzu'm....

“SSS”