14 Aralık 2016 Çarşamba

DEV AYNASI



Aslında devler için üretilmiş aynadır :)

Dev aynası insanların kendilerini büyük görmelerini sağlayan ve Türk insanının en kötü sendromu olan aynadır. Eğer bir kişi kendini dev aynasında görüyorsa, aslında küçük olan varlığına büyük anlamlar katmaya çalışan bir kişiden başkası değildir.

Ama bu aynayla hasmınızın gözüne ışık tuttuğunuz taktirde artık hasmınız diye birşey kalmayacaktır... Dev gibi yansımayla yanar insan maazallah...

Kendini dev aynasında seyretmek aynaya baktığın zaman 'olay budur işte abi' demektir.

Kendini dev aynasında görmek bir psikolojik rahatsızlıktır... Kendini çok fena beğenmektir... Evlerden dışarı... Kendini beğenmişliktir...

Ve genelde kendini sevmek ile karıştırılır.

Kendini beğenen insan kendinden başka hiç kimsenin duygusuna, düşüncesine, isteklerine bakmaz, önemsemez. Ben yaptım mı olur, Allah'ım ne de güzelim filan demektir... Kendini beğenmek ego ile ilgilidir ve ilkel bir duygudur. Tedavi edilmesi ya da törpülenmesi gerekir. Aşırısı el alemi güldürürken sizi hasta eder...

Kendini sevmek ise kendini olduğun gibi kabul etmek, kusurlarınla, hatalarınla mutlu olabilmek demektir. Kendini seven insan çevresine karşı da duyarlı olur, empati yeteneği gelişmiştir, yargılamaz kişileri öyle kolay kolay. huzurludur, hayattan olabildiği kadar keyif almaya çalışır.

Yani ben kendini sevsen seni sevecem belki... ama sen kendini beğeniyorsun ya çok ondan sevemiyorum ben seni...

Nasıl bir dev aynasıdır o yarabbi


5 Eylül 2016 08:57