15 Şubat 2015 Pazar

FOTOĞRAF AYNI... BUGÜN ALTYAZI "ÖZGECAN"



Dün "sevgililer günü" idi ..yazıyı bu fotoğrafla yazdım...
Fotoğraf aynı! 
AMA YAZI BAMBAŞKA...

Ayşenur İslam... Bu kadını tanıyor musunuz?
Tanımayanlar için yazayım soyadıyla yaşayan bu "kadın" şu an ki hükümetin "Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı"
Çok az sayıda ki "kadın" milletvekillerimizden biri... Ve bir bakan... Benim ikiye ayrılsam gelemeyeceğim bir mevkide bu ülkenin yönetilmesine katkıda bulunabilecek bir mevkide bir "kadın"

Onun gibi bu mevkide bu hükümetin Bakanı olarak çalışmış başka kadınlar da var...
1987 yazıydı sanıyorum... Fuar'da magazin için koştururken gece yarısı fuarda tek başıma yürüyebiliyor ve hatta tek başıma Basmane Karakolu’na gidebiliyordum... Daha 21 yaşımda idim... İzmir'in en sakat yeri dediğimiz yerlerde gece saat 2- 3 çok yürüyüşlüyüm var... Fuar'da Hürriyet'e çok yürüyüşlüyüm var... sonra bir şey oldu...
Tek tük olan taciz ve kadın ölümleri hızla çoğalmaya başladı...

Bir pazar günü kot pantolonum üstümde paltomla durakta beklerken ( kıyafetimde hiç bir tuhaflık, dikkat çekicilik yoktu... Beni fiziken tanıyanlar bilir, çok makyajlı dolaşmam, frapan değilimdir, normal bir kadınım Türkiye'de bana benzer bir sürü kadın yaşar...) yani bir erkeğin dikkatini çekecek tek durumum Altınyol'da Turan'da otobüs beklemek iken... Durakta başka insanlarda var iken... Bir doblo tam önümde durdu... Camı açık içinde iki "erkek" biri buyrun dedi... "Affedersiniz anlamadım" dedim... Bir yandan da tanıyor muyum acaba diye düşünüyorum... Herif bana "şöyle bir gezelim" dedi... "42" yaşındaydım... Neler düşündüğümü anlatayım önce sonra adama ne dediğimi yazarım...

BU TEKLİFİ NEDEN HAKETTİĞİMİ DÜŞÜNDÜM... ÇOK MU UCUZ, BASİT DURUYORDUM... PAZAR GÜNÜ "İZMİR" GİBİ BİR ŞEHRİN ORTA GÖBEĞİNDE TURAN'DA KADINLAR BU TİCARETİ YAPMAK İÇİN DURUYORLAR MIYDI Kİ

BENİ YANLIŞ ANLADILAR... "BENİ YANLIŞ ANLADILAR............"
Beni yanlış anladılar...
Beni yanlış anladılar...

HAYIR, BENİM YANLIŞ ANLAŞILACAK HİÇBİRŞEYİM YOK...
O İKİ HERİF "YANLIŞ" TI...
O İKİ HERİF HASTAYDI... DOĞRU YANLIŞI AYIRAMAYACAK KADAR PSİKOLOJİLERİ, DEĞER YARGILARI OLUŞMAMIŞ ANCAK BİRBİRİNDEN VE ŞİDDETTEN GÜÇ ALABİLECEK KADAR OLMAMIŞ İKİ YARATIKTI...

Benden beklenen bir kadın olarak o durakta utanmamdı sanırım... Ama ben başkalarının olmamışlıklarından utanmıyorum...
Önce o herife...
"Sen bi insene lan pe...veng" diye bağırdığımı hatırlıyorum... Sonra bu uğurda ettiğim kavgalardan birini daha ettim...
Haliyle pazar pazar evimden tertemiz çıkmışken o durakta ruhum iki hasta yaratık yüzünden kirlendi...
Ne ilkti ne son oldu...
49 yaşımdayım ben daha bu yaz Karşıyaka Çarşı’da adamın birini dövdüğümü anlattım burada...
Ben normal sıradan bir kadınım...
" NE HAKEDECEK KADAR (!) AÇIK SAÇIK GİYİNİRİM" "NE HAKEDECEK KADAR OROSPUYUM"

Yazdığımda bile kanınız çekiliyor değil mi? Ama maalesef böyle bir kalıp var dün o çocuğun katledilişinden sonra bir şerefsiz it burada bir fotoğrafın altına öyle yazmıştı... Tüm kadın cinayetlerinde ve tacizlerinde birileri bunu diyor... Hatta bunu kadınlar diyor...

"HAKETMİŞTİR OROSPU"

En kıymetli varlığı "erkek" evladı olan benim için tüm sistemlerimin karıştığı bir durum var burada...

SİZ ERKEKLER TÜM CANIM ERKEK ARKADAŞLARIM NEDEN KADIN CİNAYETLERİ İÇİN KADINLAR YÜRÜYOR...
NEDEN SİZLER ÇIKIP BU HASTA YARATIKLAR VE BİZ AYNI ŞEY DEĞİLİZ DİYE YÜRÜMÜYORSUNUZ...

KIZLARI OLAN "ADAM" GİBİ BABALAR...
ANNELERİ OLAN "ERKEK" EVLATLAR...
KIZ KARDEŞLERİ CANLARININ BİR YARISI OLAN "ERKEK KARDEŞLER"

Sevgiyle bile bizlere başka ellerle dokunulduğunda içinde fırtınalar kopan erkeklerimiz...

SİZ BU PROBLEMİ CİNSELLİKLE İLGİLİ BU DERDİNİZİ SAHİPLENMEZSENİZ... BU İŞ DAHA DA ÇOĞALARAK BÜYÜR...
BİR GÜN "ÖZGECAN"... SİZİN KIZINIZ, KIZKARDEŞİNİZ, KARINIZ, ANANIZ OLUR...

BÜTÜN ERKEKLER Mİ AKLINI YİTİRDİ???

KADINLAR KENDİNİZE GELİN "DOĞURUP YETİŞTİRDİKLERİNİZ TARAFINDAN ÖLDÜRÜLÜYORSUNUZ" VE EMİN OLUN TEK SUÇLU ONLAR DEĞİL... SİZİN DE BAKIŞ AÇINIZ...

BURASI BU İŞLERE KADIN BİR BAKANIN BAKTIĞI BİR ÜLKE...


BU İŞTE KADINLARDA ERKEKLER KADAR SUÇLU!