18 Ocak 2016 Pazartesi

REKLAM KİME YAPILIR?



Hava çok fena… Öyle böyle değil. Yağmur, gök gürültüsü… Tepesi sağlam içi sıcak evi olanlara tam ev havası, sokakta kalana kenar mahallelerde, derme çatma evlerde yaşayanlara tam sıkıntı… Bir yanım sevse bu havaları diğer yanım hiç hoşlanmıyor o nedenle…
Ama açıkçası evde yapılacak çok şey oluyor… Film izle, müzik dinle yazı yaz…

Birde en sevdiğim internette “criminal” dosyaları izlemek… Saatlerce polisiye izleyebilirim. İlginçtir insanın suç işleme kapasitesi… İncelemeye değer bir konudur. Hepimiz “insan” iken bazıların bu yaşamda bazı sınırları toptan kaldırmış olması sınırları sorgulatır insana… Benim için yargısal anlamda suç işlemeyi göze almak inanılmaz bir geçiştir ama benimde zaman zaman bazı insanlara bakıp sümsüğümü burnunun üzerine indirme isteği duyduğum oluyor elbette… Ama tutuyor insanı bir şey hep… El tutulunca dil söylüyor demek bazen… Can Bonomo’nun şarkılarını çoğu kişi bilmez yani sorsam Erovizyona katılan çocuk değil mi? der birçok kişi ama ilginç çocuktur… Şarkıları da ilginçtir… Bir şarkısı vardır mesela… “Kurakta bir öfke yetişdirdim ama mevsimi değildi” der…
Hiç çalışmadan girdiğim açık öğretim sınavlarından en yüksek notu yine Psikolojiden almışım… Sağ olun beni siz yarattınız smile ifade simgesi Daha başlığa gelemedim mesela…

Reklam kime yapılır?

Malum facebookta sayfa açıp reklam yapmak acaip moda yapan yapana...

Bugün birkaç ayrı şey için çalıştım ve yarın yoğun bir gün beni bekliyor…

Önce iş mailler, revizeler… Sonra STK’nın işleri… İş sebebiyle herhalde bugün bütün gün şu internet ortamında firma ve kuruluşların, mekânların sayfalarına baktım…

Birçok işletme ve mekânın sayfasına dâhilim ve kendi yürüttüklerimde var… İşletme sahipleri takipçi sayısının yüksekliğinin ulaşılırlık olduğu kanaatindeler. Bu ince bir denge işletmeler bazında birkaç şey söyleyebilirim. Eğer bir yeme içme mekânının facebook sayfası iseniz güncellenen değişik kapaklar, birebir bağlantı kurduğunuz spotlar, mekân içinden çekilmiş aşırıya kaçmayan fotoğraflar ilgiyi çekiyor… Ama aynı haberin tekrarı sayfa takipçisini yoruyor… Mesela ben bu konuyu bir türlü yönettiğim sayfaların sahiplerine aktaramıyorum… Ben paylaşım yaptıktan sonra onlarda aynı şeyi paylaşıyorlar ve mükerrer paylaşım oluyor sadece… Ve bakanı sıkıyor “bunu paylaşmıştı ya” diyor çünkü söz konusu sayfa ise zaten sayfa ismiyle paylaşım yapılıyor… Ve bu sayfalarda öyle kişiler ekli oluyor ki bazen patlamaya hazır bomba… Sayfa yöneticisinin bir anlık boşluğunda sizin emeğinizi mahvedecek bir yazı, fotoğraf altı yorum her an gelebilme riski taşıyorsunuz… Uyanık olmak ve sayfaya kimlerin yönetici olduğunu bilmek lazım… Ama bu sayfa yöneticiliği adeta bir statü gibi algılanıyor maalesef… İş yerleri için sayfa yaparken mutlaka onların hesaplarından açıp önce onları yönetici sonra kendimi onların atadığı kendimi yönetici yapıyorum ve aslında onları herhangi bir anlaşmazlık durumuna karşı koruyorum… Buna dikkat etmenizi önemle öneriyorum… Bir şeyi daha önemle öneriyorum konuya çok ilgisiz insanların sayfada varlığı genelde bir fayda getirmiyor…

Gelelim şu STK sayfalarına; aktivitelerin düzenli girilmesi ve kulüp ya da dernek içi yazışmalar için olanlar dışındaki sayfalarda mümkün olduğu kadar çok yapılanma dışı dost ve arkadaşlarla sayfa zenginleştirilmeli, çok yere ulaşılmalıdır. Hele de bu benim de dâhil olduğum Lions gibi çok gelişmiş ve farklı kulüplerden oluşan bir federasyon ise tanıtım kesinlikle harici âlemi temel almalı yapılan aktiviteler körler sağırlar birbirini ağırlardan öteye geçerek, hem çalışmaları ulaştırabileceğimiz, hem de artı destekler bulabileceğimiz kanallara yöneltilmelidir. Unutmamak gerekir ki Lions kulüp üyesi olmayan birisi için akılda kalıcı olan sadece “LIONS” kelimesi olacak… Konuyla çok yakından ilgili birisi değilse kulübün adını aklına bile tutmayabilecektir. Hangi kulübün hangi aktiviteyi yaptığını ulaşmak istediğimiz halk bilmelidir… Bunun yolu sosyal medya ya da görsel medyada doğru yer bulmak… Aktüalitenin değil haber merkezinin konusu olmaktır. Âcizane mesleki öneri olarak ifade ediyorum bunu…

Bir diğer ilgi alanım olan Tango içinde yıllardır gözlemlediğim bir şey söylemem gerekiyor… Çok sayıda Tango Okulu ve kurs sayfasına üyeyim ben… Ve her yeni açılan sayfa bundan dolayı beni üye yapıyor… Oysa ben zaten şu an aktif durumda olmayan bir müşteriyim… Evet, benim bilmem de gerekiyor ama ben yeni bir pazar değilim… Tango gecelerinin haberleri ya da okulların reklamları hep bize yapılıyor oysa geniş kitlelere ulaşmadığı sürece bizler için zaten bilinenin tekrarından öteye geçmiyor… Spesifik oluşumları kastetmiyorum burada elbette bir tango festivalinin muhatabı biziz ama çalışan başlangıç sınıfı haberinin ulaşması gereken adres biz değiliz… Çoğu sayfanın okul sahipleri ya da asistanları tarafından kurulup yönetildiğini bildiğim için bu profesyonel olmayan yaklaşımı anlamak zor olmuyor… Ben yıllardır Tango ortamı içindeyim inanılmaz isimler gelir bu ülkeye basında hala tango diye konuşulan “AŞKIN VE TUTKUNUN DANSI TANGO” klişesidir yani demek ki Tango ortamı reklamdan sınıfta kalmış durumda… Mesleğim bu olmasına rağmen daha hiçbir Tango Okulu arkadaşım arkadaş ya biz burada bir şey yapıyoruz arada da bir fotoğraflarımızı çeksin diye gazeteci çağırıyoruz hiç doğru dürüst haber olamıyoruz nedendir demedi… 

Sorulmadan cevap verilmiyor tabii

Reklam kime yapılır… Bugün harika bir mekânın çok yetersiz kendini ifade etmekten uzak sayfasına bakınca aklıma bu soru geldi…

Galiba bu ülkenin en ciddi sorunu bu… Profesyonel insanlarla çalışmıyoruz… Bazen ben bu fotoğrafı çekemem bunu bilen biri çekmeli dediğimde ya sen güzel çekiyorsun çekiver diyorlar ya… Bu da onun gibi bir şey ben nasıl o fotoğrafı çekmemem gerektiğini biliyorsam herkes de her şeyi yapamayacağını bir anlasa…

iş dolu, sevgi dolu bir hafta diliyorum herkese…